PBA Lager onderwijs, verkort (Hasselt) (120 sp.)

 

2017-2018

Als algemene toelatingsvoorwaarden voor een bacheloropleiding gelden:

1° een diploma van het secundair onderwijs;
2° een diploma van het hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan;
3° een diploma van het hoger onderwijs voor sociale promotie, met uitzondering van het Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid, of
4° een diploma of certificaat, uitgereikt in het kader van het hoger beroepsonderwijs;
5° een studiebewijs dat krachtens een wettelijke norm, een Europese richtlijn of een internationale overeenkomst als gelijkwaardig met 1 van de voorgaande diploma’s wordt erkend.

Het instellingsbestuur kan personen toelaten die in een land buiten de Europese Unie een diploma of certificaat hebben behaald dat niet als gelijkwaardig is erkend zoals bepaald in punt 5° van lid 1.
Dit kan enkel op voorwaarde dat dit document toegang verleent tot een bacheloropleiding in het land waar het is uitgereikt die vergelijkbaar is met een Vlaamse bacheloropleiding én op voorwaarde dat aan de authenticiteitscontrole van de betreffende diploma’s of certificaten is voldaan, voor zover door de Vlaamse overheid maatregelen zijn uitgevaardigd.

Studenten met een bachelor- of masterdiploma komen in aanmerking voor een traject met studieduurverkorting (120SP) In de opleiding Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs, betekent dit dat zij opleidingsfase 2 kunnen aanvatten.

2016-2017

Als algemene toelatingsvoorwaarden voor een bacheloropleiding gelden:

1° een diploma van het secundair onderwijs;
2° een diploma van het hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan;
3° een diploma van het hoger onderwijs voor sociale promotie, met uitzondering van het Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid, of
4° een diploma of certificaat, uitgereikt in het kader van het hoger beroepsonderwijs;
5° een studiebewijs dat krachtens een wettelijke norm, een Europese richtlijn of een internationale overeenkomst als gelijkwaardig met 1 van de voorgaande diploma’s wordt erkend.

Het instellingsbestuur kan personen toelaten die in een land buiten de Europese Unie een diploma of certificaat hebben behaald dat niet als gelijkwaardig is erkend zoals bepaald in punt 5° van lid 1.
Dit kan enkel op voorwaarde dat dit document toegang verleent tot een bacheloropleiding in het land waar het is uitgereikt die vergelijkbaar is met een Vlaamse bacheloropleiding én op voorwaarde dat aan de authenticiteitscontrole van de betreffende diploma’s of certificaten is voldaan, voor zover door de Vlaamse overheid maatregelen zijn uitgevaardigd.

Studenten met een bachelor- of masterdiploma komen in aanmerking voor een traject met studieduurverkorting (120SP) In de opleiding Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs, betekent dit dat zij opleidingsfase 2 kunnen aanvatten.

|

    • Verplichte opleidingsonderdelen

      Alle onderstaande opleidingsonderdelen van deze groep zijn verplicht op te nemen.

      • 3 sp.Krachtige leeromgeving: zorg op klasniveauVerplicht in fase 1Eerste semesterQB1294docenten
        docenten
        • B.Nowé (coördinator)
        • B.Bunkens
        • L.Francken
        • J.Goffin
        • B.Nowé
        Krachtige leeromgeving: zorg op klasniveau (3 sp.)QK1304docenten
        docenten
        • B.Bunkens
        • L.Francken
        • J.Goffin
        • B.Nowé
        3 sp.Levensbeschouwelijke vorming 1Verplicht in fase 1Eerste semesterQB1295docenten
        docenten
        • B.Gevaert (coördinator)
        • E.Van Waes
        Levensbeschouwelijke vorming 1 (BaLO) (3 sp.)QK1305docenten
        docenten
        • B.Gevaert
        • E.Van Waes
        3 sp.Taal: schrijvenVerplicht in fase 1Eerste semesterQB1296docenten
        docenten
        • K.Vanderstraeten (coördinator)
        • K.Monten
        • K.Vanderstraeten
        • N.
        Taal: schrijven (BaLO) (3 sp.)QK1306docenten
        docenten
        • K.Monten
        • K.Vanderstraeten
        • N.
        3 sp.Enseigner le français à l'école primaireVerplicht in fase 1Eerste semesterQB1297docenten
        docenten
        Enseigner le français à l'école primaire (BaLO) (3 sp.)QK1307docenten
        docenten
        6 sp.Wiskunde: getallenkennis en hoofdrekenenVerplicht in fase 1Eerste semesterQB1298docenten
        docenten
        • E.Maesen (coördinator)
        • L.Jacobs
        • E.Maesen
        • V.Martens
        Wiskunde: getallenkennis en hoofdrekenen (6 sp.)QK1308docenten
        docenten
        • L.Jacobs
        • E.Maesen
        • V.Martens
        3 sp.Wereldoriëntatie: van cursorisch tot projectonderwijsVerplicht in fase 1Eerste semesterQB1299docenten
        docenten
        • S.Van Der Borght (coördinator)
        • S.Grochowczak
        • S.Van Der Borght
        • K.Vanderstraeten
        Wereldoriëntatie: van cursorisch tot projectonderwijs (BaLO) (3 sp.)QK1309docenten
        docenten
        • S.Grochowczak
        • S.Van Der Borght
        • K.Vanderstraeten
        3 sp.Muzische vorming: de deeldomeinen 2Verplicht in fase 1Tweede semesterQB1367docenten
        docenten
        • A.Meermans (coördinator)
        • R.Claessens
        • A.Meermans
        • K.Monten
        • N.
        Muzische vorming: de deeldomeinen 2 (3 sp.)QK1377docenten
        docenten
        • R.Claessens
        • A.Meermans
        • K.Monten
        • N.
        6 sp.Omgevingsonderwijs, samenleving en engagementVerplicht in fase 1Tweede semesterQB1300docenten
        docenten
        • S.Van Der Borght (coördinator)
        • B.Bunkens
        • L.Francken
        • W.Leunen
        • B.Nowé
        • S.Van Der Borght
        • K.Vanderstraeten
        Omgevingsonderwijs, samenleving en engagement (6 sp.)QK1310docenten
        docenten
        • B.Bunkens
        • L.Francken
        • W.Leunen
        • B.Nowé
        • S.Van Der Borght
        • K.Vanderstraeten
        3 sp.Levensbeschouwelijke vorming 2Verplicht in fase 1Tweede semesterQB1301docenten
        docenten
        • E.Van Waes (coördinator)
        • B.Gevaert
        • E.Van Waes
        Levensbeschouwelijke vorming 2 (BaLO) (3 sp.)QK1311docenten
        docenten
        • B.Gevaert
        • E.Van Waes
        3 sp.Taal: luisteren, spreken en taalbeschouwingVerplicht in fase 1Tweede semesterQB1302docenten
        docenten
        • K.Monten (coördinator)
        • J.Goffin
        • K.Monten
        • K.Vanderstraeten
        • N.
        Taal: luisteren, spreken en taalbeschouwing (3 sp.)QK1312docenten
        docenten
        • J.Goffin
        • K.Monten
        • K.Vanderstraeten
        • N.
        3 sp.Wiskunde: metend rekenen en probleemoplossend denkenVerplicht in fase 1Tweede semesterQB1303docenten
        docenten
        • V.Martens (coördinator)
        • L.Jacobs
        • E.Maesen
        • V.Martens
        • N.
        Wiskunde: metend rekenen en probleemoplossend denken (3 sp.)QK1313docenten
        docenten
        • L.Jacobs
        • E.Maesen
        • V.Martens
        • N.
        4 sp.Samen leren en innoveren: projectVerplicht in fase 1Beide semestersQB1305docenten
        docenten
        • M.Massa (coördinator)
        • B.Bunkens
        • L.Francken
        • B.Gevaert
        • S.Grochowczak
        • L.Jacobs
        • M.Massa
        • B.Nowé
        Samen leren en innoveren: project (BaLO) (4 sp.)QK1315docenten
        docenten
        • B.Bunkens
        • L.Francken
        • B.Gevaert
        • S.Grochowczak
        • L.Jacobs
        • M.Massa
        • B.Nowé
        5 sp.Reflectief en onderzoekend leren: leergroepVerplicht in fase 1Beide semestersQB1306docenten
        docenten
        • B.Bunkens (coördinator)
        • L.Francken
        • A.Meermans
        • B.Nowé
        • E.Van Waes
        Reflectief en onderzoekend leren: leergroep (BaLO) (5 sp.)QK1316docenten
        docenten
        • B.Bunkens
        • L.Francken
        • A.Meermans
        • B.Nowé
        • E.Van Waes
        12 sp.Praktijk 2 BaLOVerplicht in fase 1Beide semestersQB1307docenten
        docenten
        • B.Bunkens (coördinator)
        Praktijk 2 BaLO (12 sp.)QK1317docenten
        docenten
        • B.Bunkens
        • M.Donders
        • L.Francken
        • J.Goffin
        • J.Grauwels
        • L.Jacobs
        • L.Lefevre
        • E.Martens
        • A.Meermans
        • K.Monten
        • B.Nowé
        • S.Van Der Borght
        • E.Van Waes
        • K.Vanderstraeten
        3 sp.Muzische vorming: de deeldomeinen 3Verplicht in fase 2Eerste semesterQB1372docenten
        docenten
        • A.Meermans (coördinator)
        • R.Claessens
        • A.Meermans
        • K.Monten
        • N.
        Muzische vorming: de deeldomeinen 3 (3 sp.)QK1382docenten
        docenten
        • R.Claessens
        • A.Meermans
        • K.Monten
        • N.
        3 sp.TaalbeleidVerplicht in fase 2Eerste semesterQB1310docenten
        docenten
        • M.Geerts (coördinator)
        • G.Cajot
        • M.Geerts
        Taalbeleid (3 sp.)QK1320docenten
        docenten
        • G.Cajot
        • M.Geerts
        3 sp.Bewegingsintegratie: op weg naar een bewegingsgezinde basisschoolVerplicht in fase 2Eerste semesterQB1312docenten
        docenten
        • S.Delen (coördinator)
        • J.Lambrechts
        Bewegingsintegratie: op weg naar een bewegingsgezinde basisschool (3 sp.)QK1322docenten
        docenten
        • S.Delen
        • J.Lambrechts
        3 sp.Muzische vorming: meer dan een vakVerplicht in fase 2Eerste semesterQB1311docenten
        docenten
        • A.Meermans (coördinator)
        • R.Claessens
        • A.Meermans
        Muzische vorming: meer dan een vak (3 sp.)QK1321docenten
        docenten
        • R.Claessens
        • A.Meermans
        8 sp.Reflectief en onderzoekend leren: actieonderzoekVerplicht in fase 2Beide semestersQB1123docenten
        docenten
        • G.Cajot (coördinator)
        Reflectief en onderzoekend leren: actieonderzoek (BaLO) (8 sp.)QK1130docenten
        docenten
        • G.Cajot
        • R.Claessens
        • M.Donders
        • I.Geerinck
        • B.Gevaert
        • J.Goffin
        • S.Grochowczak
        • H.Kuijpers
        • J.Lagae
        • J.Lambrechts
        • L.Lefevre
        • E.Lemmens
        • W.Leunen
        • E.Maesen
        • V.Martens
        • M.Massa
        • A.Meermans
        • B.Nowé
        • S.Van Der Borght
        • E.Van Emelen
        • E.Van Waes
        • L.Wilms
        21 sp.Praktijk 3 BaLOVerplicht in fase 2Beide semestersQB1316docenten
        docenten
        • L.Lefevre (coördinator)
        Praktijk 3 BaLO (21 sp.)QK1326docenten
        docenten
        • G.Cajot
        • R.Claessens
        • M.Donders
        • I.Geerinck
        • B.Gevaert
        • J.Goffin
        • S.Grochowczak
        • S.Jácome Alvarez
        • H.Kuijpers
        • J.Lagae
        • J.Lambrechts
        • L.Lefevre
        • E.Lemmens
        • W.Leunen
        • E.Maesen
        • V.Martens
        • M.Massa
        • A.Meermans
        • B.Nowé
        • S.Van Der Borght
        • E.Van Emelen
        • E.Van Waes
        • L.Wilms
        5 sp.Samen leren en innoveren: leergemeenschapVerplicht in fase 2Beide semestersQB1368docenten
        docenten
        • E.Lemmens (coördinator)
        • R.Boelen
        • M.Geerts
        • B.Gevaert
        • S.Grochowczak
        • L.Lefevre
        • E.Lemmens
        • W.Leunen
        • M.Massa
        • S.Van Der Borght
        • E.Van Waes
        • N.
        Samen leren en innoveren: leergemeenschap (BaLO) (5 sp.)QK1378docenten
        docenten
        • R.Boelen
        • M.Geerts
        • B.Gevaert
        • S.Grochowczak
        • L.Lefevre
        • E.Lemmens
        • W.Leunen
        • M.Massa
        • S.Van Der Borght
        • E.Van Waes
        • N.
        4 sp.Reflectief en onderzoekend leren: supervisie en intervisieVerplicht in fase 2Beide semestersQB1370docenten
        docenten
        • E.Lemmens (coördinator)
        Reflectief en onderzoekend leren: supervisie en intervisie (BaLO) (4 sp.)QK1380docenten
        docenten
        • G.Cajot
        • M.Donders
        • I.Geerinck
        • B.Gevaert
        • H.Kuijpers
        • J.Lagae
        • J.Lambrechts
        • L.Lefevre
        • E.Lemmens
        • M.Massa
        • E.Van Emelen
        • L.Wilms
        • N.
        7 sp.Zorgbreed werken op kind-, klas- en schoolniveauVerplicht in fase 2Beide semestersQB1371docenten
        docenten
        • L.Wilms (coördinator)
        • E.Lemmens
        • L.Wilms
        • N.
        Zorgbreed werken op kind-, klas- en schoolniveau (7 sp.)QK1381docenten
        docenten
        • E.Lemmens
        • L.Wilms
        • N.
    • Keuzemodules

      Kies één van onderstaande opleidingsonderdelen.

    • Niet-modeltraject vakken